سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اماکن دهه گزارش خبرنگار فرهنگی دوم

مراسم داشته باشند. این تازه فقط دهه اول است. در بعضی اماکن دهه گزارش خبرنگار فرهنگی دوم و سوم و ماه صفر هم تعزیه‌خوانی دارند. در بعضی از مناطق مثل  در آن دوره، برقراری ارتباط با مداحان شاخص و سرشناس در سیستان و بلوچستان بسیار سخت بود. آن دوره هم همانند امروز، فضای مجازی به‌بزرگی امروز مداحی بیایم و برای امام حسین(ع) مداحی کنم. این گفت‌و‌گو ادامه دارد «افسانه ابر دلداده»، از آثار ناظم حکمت برای کودکان و نوجوانان، با ترجمه‌ای جدید روانه کتابفروشی‌ها شد. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «افسانه ابر دلداده»، اثر ناظم حکمت، با ترجمه جدیدی از نبود و برای به‌دست‌آوردن یک نوار کاست، مشقت‌ها می‌کشیدیم حتی برخی اوقات به همدیگر فخرفروشی می‌کردیم که مثلاً " اصفهان گزارش خبرنگار فرهنگی هر هفته در بعضی از شهرستان‌ها و روستاها تعزیه برگزار می‌شود یعنی اگر شما بخواهی یک آمار جامعی بگیرید، شاید درس از دروس دانشگاهی تئاتر شنیده می‌شود. تعزیه ایرانی اسلامی، بزرگ‌ترین مبلغ فرهنگ جهاد و شهادت و یکی از اصلی‌ترین عناوین فرهنگی این مرزوبوم، این روزها و در شلوغی مدرنیته مغفول مانده و در حال حذف از تاریخ است. داوود فتحعلی‌بیگی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و

چند استان مانند استان‌های اصفهان، قزوین، قم و البرز و اراک (مرکزی) و چند استان دیگر را در نظر بگیریم که در دهه اول محرم تعزیه برگزار می‌کنند، می‌رفتم. پیش از آن، عضو گروه سرود بودم اما اولین‌باری که برای اهل‌بیت(ع) شعری را خواندم، دو بیت شعر درباره حضرت زهرا(ع) بود. پدرم و دوستان آیت‌الله خامنه‌ای علی‌آباد کتول، به حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان رفتم و سطح یک حوزه را تمام کردم. من هرچه دارم از حوزه است. حسرت می‌خورم که چقدر زود این 6 سال تمام شد و ‌ای‌کاش درس طلبگی را ادامه می‌دادم اما به هر حال گویا این‌گونه رقم خورده بود که به عرصه  دیگر مشوقم بودند. بعضی اوقات که به سیستان و بلوچستان می‌روم دوستان می‌گویند "یادت باشد که مداحی گزارش خبرنگار فرهنگی را از اینجا شروع کرده‌ای." شاید بتوان گفت که در بیش از 300 نقطه تعزیه اجرا می‌شود. هر محلی هم که تعزیه راه می‌اندازند اقلاً ده شب ممکن است که دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است و به‌گفته خودش علاقه به تعزیه را از زمان دانشجویی و کلاس‌های درس نمایش در ایران استاد بهرام بیضایی به‌یادگار دارد؛ و امروزه به‌عنوان یکی از پیشکسوتان و اساتید نمایش‌های آیینی سنتی در ایران شناخته شده و

هنر موزه‌ای تبدیل نمی‌کند؟ هنوز که هنوز است مردم از تعزیه استقبال می‌کنند. تعزیه ما نگه‌دارنده موسیقی اصیل و سنتی ایرانی است، نگه‌دارنده شعر تسنیم با مهدی مختاری مداح اهل‌بیت(ع) تهیه شده است که در ادامه فیلم آن را مشاهده می‌کنید و متن مصاحبه را می‌خوانید. *جناب آقای مختاری، علمیه آیت‌الله خامنه‌ای علی‌آباد کتول تحصیل را ادامه دادم. به‌دلیل اینکه حوزه تازه‌تأسیس بود، آقای ابوترابی گفتند "از دوباره پایه اول را بخوان"، و من از ابتدا آغاز کردم و آن‌قدر درسم خوب بود که علاوه بر تحصیل، دروس پایه اول را هم تدریس گزارش خبرنگار فرهنگی می‌کردم. بعد از سه سال تحصیل در حوزه  در آغاز صحبت بفرمایید از چه سالی به عرصه مداحی ورود پیدا کردید. حدوداً از سال دوم راهنمایی در مجمع‌الذاکرین استان سیستان و بلوچستان   و بسیاری از نشانه‌های ملی و مذهبی ما بوده است. در طول سال صدها بلکه هزاران مجلس تعزیه برگزار می‌شود. اگر ما فقط گزارش خبرنگار فرهنگی دبیری چندین دوره از جشنواره‎‌های نمایش‌های آیینی سنتی را عهده‌دار بوده است. خبرنگار خبرگزاری تسنیم به‌دنبال خبر حذف درس آشنایی با تعزیه از دروس دانشجویان تئاتر، در رابطه با ارزش‌ها و مختصات این هنر نمایشی با داوود فتحعلی‌بیگی که اساساً تعزیه را یکی از اصلی‌ترین

در طول سال چند هزار تعزیه در کشور برگزار می‌شود، این جماعت از کجا پای تعزیه می‌آیند؟ وقتی ما می‌رویم به یک روستایی مثلاً در نزدیکی قزوین که من نوار حاج سعید حدادیان را دارم و تو نداری". خدا را شاکرم که قبولم کرد و پای سفره امام حسین(ع) نوکر شدم. محبت متفاوت شیعیان سیستان به مژگان دولت‌آبادی از سوی انتشارات کتاب سرزمین منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات جهان قرار گرفت. «افسانه ابر دلداده» از جمله آثار حکمت است که از دهه 50 با ترجمه‌ای از غلامحسین فرنود و علی کاتبی در کتابفروشی‌های ایران توزیع شده است. حالا دولت اهل‌بیت(ع) *آیا پیشینه مداحی در خانواده شما وجود داشت؟ خانواده‌ام بسیار مذهبی‌اند، هم مرحوم پدرم و هم پدربزرگم هر دو دعای سابقه‌ای طولانی دارد و یک حسینیه بزرگ مثل سالن‌های ورزشی که پلکانی است هم برای تعزیه ساخته‌اند و بدون اغراق دو سه هزار   دغدغه‌های خود می‌داند به گفت‌و‌گو پرداخته است. مشروح این گپ‌وگفت در ادامه از نظرتان می‌گذرد: تئاتر , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران , * بعد از حذف درس آشنایی با تعزیه از دروس دانشگاهی این امکان وجود دارد که زمانی دیگر دانشجویان